lördag 30 juni 2012

30/6 Blä natt..

Så igår kväll kollade jag på tv och mös i soffan. När jag gick ut för att stänga in pycklingarna så möts jag av en väldigt lycklig wachtelhund. Ni kan ju gissa vad hon har gjort. Så jag är inte överlycklig precis. Så igår natt fick vi gå och leta pycklingar, hittade 2 i livet en död, lillhönan, och en massa fjädrar. Idag hittade vi en till död, Sixten. Stackars Sixten och lillhönan. trodde inte jag skulle sakna dom, men det gör jag. De är så himlans roliga. Men jag har 2 kvar och 2 döda och så är jag säker på att det är en till som är död i af. Men jag hittar inte de andra. Kan va en grå som är död också, det är väldigt mycket fjädrar överallt nu. Så kan finnas 2 till som lever och som har sprungit iväg och gömt sig. Jag vet inte hur hönorna gör när de blir jagade?! Någon som vet? Men det var så himlans tråkigt. Så jag är flyförbannad på den hunden just nu.

Så krånglet med Linköping och hönsmassakern gör ju inte livet enklare precis.

Och nu så har jag sökt jobb lite överallt för jag kan inte vänta på att de i Linköping ska bestämma sig. Så jag har sökt till Varberg, Västervik och så ska jag söka till Oskarshamn också. Så ligger och kollar runt efter stallplatser och boende runtom i världen. Men det känns skönt att jag snart får bege mig härifrån och komma bort och börja jobba med något som är riktigt roligt. Så nu vet jag inte riktigt vad jag hoppas på riktigt. Känns som om jag vill till Västervik, det är en fin stad har jag hört, men det är ju Varberg också. Oskarshamn har ju nära till Gotland, kanske skulle söka till Gotland? En liten ö. Hmmmm...

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar