lördag 27 februari 2016

tuff vecka för min lille man.


Denna veckan som varit har varit tuff för min lille man. Men är det fint väder så är det ;)

Förra lördagen blev det ett hårt pass i ridhuset, Blev korta och länga. Han är nog inte riktigt van vid det.
Sen på söndagen så var det ute en sadelprovare, och det visade sig att min sadel ligger inte bra alls. Fick rida med en padd under och det visade att den trycker höger fram och vänster bak. Så nu måste jag hitta en ny sadel, och det är ju sååå billigt.
Måndagen fick han vila.
Tisdagen longerade jag han inspänd, det var jobbigt, men även där skritt-trav-skritt-trav- skritt-halt-skritt-halt.
Onsdags skrittjobb på ridbanan. Skritt-halt och förflyttningar.
Torsdagen tömkörde jag honom, och det var jobbigt. Det hade han nog aldrig eller ytterst sällan varit med om. Det var inte lätt för honom. Jag kom ju åt han bättre än när jag longerade honom.
Fredags skrittade vi ut i skogen.
Och idag red vi i skogen med lite trav och galopp med graman, han har en tendens att köra upp huvet o spänna sig.
I morgon blir det vila och mys i hagen hela dagen.












Några bilder på mina små söta älsklingar.


Jag kommer att ta ut Sharpman så snart som möjligt om det är någon som är intresserad får ni gärna höra av er till mig på 0730241438

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar