tisdag 15 mars 2016

ÄNTLIGEN

Nu äntligen har vi fått tag på en ny sadel till min älskling. Så fin så. Nu ska vi jäklar i mig komma igång ordentligt. 16 april är det P&J i Bashult. Det kan sluta med att vi åker dit.

Så jäkla skoj.

Det var en lång dag i dag för fillefjomp. Vi började egentligen igår. Efter jobbet fick jag massage, så jäkla skönt.
Sen hem och mocka o ta in pållarna, fixa fåren o hönorna och hundarna. Efter det började det, putsa o smörja sadlar och Fille. Det var ett evighetsjobb. Och kanske lite nödvändigt också, det konstiga är att jag hittade skimmelhår på den ena sadeln. och då har jag ändå haft den i 6 år. Kanske inte har putsat den så noggrant innan, men någon gång i bland har den fått lite smörja på sig. Så kl 21.32 åkte jag hem från stallet igår. Då var jag hungrig kan jag säga. Tur att det finns burksoppa.
Idag åkte jag till stallet vid 6.30 och gav dom små liven mat. Sen kom jag på att jag glömde transportskydden hemma så jag fick ju åka hem o hämta dom. Sen var det bara till att åka o putsa lite till på lilla killen, på med skydden in i transporten o sen åkte vi. Vi ville ju inte komma för sent så vi åkte i god tid, lite väl god tid. Klockan 9:45 ungefär var vi på McDonalds i Mjölby, tankade och åt en toast. Sedan åkte vi den sista biten och var framme 10:04. Då tänker ni att attans dom blev 4 minuter sena? Nääää, vi var bara 56 minuter tidiga. Så det blev en väntan innan sharpman dök upp, men tillslut så. Vi provade ca 5 sadlar och det var 3 st som passade efter mycket om och men. Men den ena var så skön att rida i. Så den blev det. Så efter 3 timmar, 1 timmes väntande och 2 timmars provande, så lastade vi in han igen och begav oss hemåt.  Allt gick riktigt bra, det är en så extremt snäll och smidig häst jag har. Han var super cool. Så snäll och inga problem med han. Visst lite spänd var han men han lyssnar och är snäll och bara står och tittar..

Hade en super trevlig utprovare ifrån Sharpman, han var så duktig och kan mycket om hästar.

Nu blir det till att jobba som ett svin för att ha råd med framtidens investeringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar