måndag 13 februari 2012

13/2 Fint väder o jag pluggar =(


Ännu en toppen dag ute och jag måste va inne? Nä måste o måste finns det väl inget som heter, men jag måste plugga. Kan va ärlig men jag kommer inte så långt. Men ska väl bita i en stund till sen får man gå ut o fixa stallet och fåren och dom små pycklingarna. 

Har fastnat lite nu med examensarbetet, måste skriva metod och material men vet inte riktigt hur jag ska få till det. Först och främst för att jag vet knappt själv vad som ska va med. Men nu har jag fått skriva av mej lite. Frustrerande att inte kunna skriva när det är så mycket som måste bli skrivet. Sen väntar jag ju på svar från strålskyddskommittén också, och det gör ju inte livet lättare precis. För får vi inte godkänt av dom så har vi gjort en jäkla massa i onödan och har en jäkla massa att ta igen. Då får nätterna vikas åt plugg istället för sömn. Men det som inte dödar det härdar? Är det inte så? 

Så lite nytt om jobbfronten då? Nä mailade lite frågor igår om tågen och vad jag ska ha med mej, lakan och sånt. Men inget svar än, men det är ju rätt lugnt än, är ju inte förrän i April. Håll tummarna. Jag kollar ju varje dag efter billiga flyg, men de billigaste är typ 22h 51 min restid, med väntan i riga eller någon annanstanns i över 12 timmar. Så då väntar jag lite till och se om det inte kommer lite billigare längre fram. 

Släppte ut Curt innan så han skulle få jaga lite, han har nog varit borta i 2 timmar och han har sprungit  7,63 km. med en medelhastighet på ca 4,45 km/h och just nu är han ca 212 m härifrån. Nere vid gölen är han. Så han är nästan hemma. Det är nästan lite fusk när man har gps på hundarna nu för tiden. Jag ligger i min säng o fixar och kan ändå ha stenkoll på var han är. Tänk förr när man var tvungen att lyssna var dom var. Nä det är bättre nu. 

Nu ska jag fortsätta plugga.

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar