måndag 13 februari 2012

13/2 ute & gå & idiot.

Stallet är klart och jag gick runt gölen med min bebis. Han var superduktig. Som alltid, han är ju duktig t.o.m. när han inte är det egentligen. Sen kom vi ut på vägen och jag har ju hjärtklappning för han har ju reagerat på bilar innan, men idag var det ingenting. Han gick förbi som om han aldrig gjort något annat. Han är en stjärna min älskling.

Sen så har ju Curt jagat i dag, så jag var o hämtade honom för en stund sen. Fick ju åka upp till en granne. Och det är inte jättelätt att få tag i honom när han jagar, han har lite problem med hörslen just då, men alla som har jakthundar vet ju hur det är och särskilt stövare. Men i af så får jag ju ropa rätt högt på honom men det var ju inte direkt överdrivet, då öppnar kärringen en balkongdörr typ och mummlar något o så hör jag detta: - "då är det bättre ni skjuter honom". Vem fan säger något sånt? Fast sen är jag ju inte förvånad. Enligt henne är jag ju dum i huvudet också för jag har en avkomma efter Camiell-Flaming Z. Så då vet ni det allihopa, ni som har avkommor efter Camiell ni är dumma i huvudet. Men allvarligt talat, vad är det för fel på en sådan människa? Så säger man inte. varken att det är bättre att skjuta hunden för att han gör det han är avlad och tränad till eller att man är dum i huvudet för att man har en avkomma efter en viss hingst. Synd bara att hennes dotter och jag är kompisar, hade det inte varit för henne hade jag bett den där kärringen dra åt helvete. Men jag undrar verkligen vad det är som rör sig i ett sådant huvud?

Så nu har jag fått nog. Jag kommer aldrig mer sätta min fot där. Jag kan åka och hjälpa min kompis men är kärringen där så kommer jag vända och åka igen. Sen skiter jag i om dom skulle lägga ungen eller inte, då kan man öppna och säga att man försöker söva barnet och inte säga att man tycker att man ska skjuta hunden. Fy fan va förbannad jag blir.

Så sammanfatta allt jag är dum i huvudet och min hund borde skjutas. Tycker det är synd bara. För dottern och jag har så otroligt roligt tillsammans och jag gillar henne starkt. Men jag tänker inte ta skit från någon.

Men jag är lycklig att min pålle var så duktig när bilen åkte förbi.. Så får vara lycklig för det som gick bra idag.

Nu ska jag försöka jobba vidare på examensarbetet.

/ Camilla

1 kommentar:

  1. Och nu när det har lagt sig lite så skrattar jag åt det. För allvarligt, det måste ju va något som gör att man säger en sådan kommentar, skulle bara va roligt att veta vad. Men gud va arg jag blev. Men som sagt nu får man skratta lite åt det komiska i det hela... /Camilla

    SvaraRadera