onsdag 15 februari 2012

15/2 Skotta och växjö

Vilket uppvaknande det var när man kom ut idag.  Så först gick jag ut och gav mina pållar sitt vatten med Betfor och korn. Får ju lura i den svarta saken vattnet, hennes vattenhink som hon har haft hela vintern är fortfarande farlig och den är likadan som den andra som hon tog sönder. Så nu lurar jag i henne vatten, en halv skopa betfor och 10 liter vatten och så 1 skopa korn, för är det bara betfor och vatten så äter hon inte. Sen gick jag in och åt frukost, ett ägg och en tallrik yoghurt, eller hur det nu stavas. Sen var det bara att klä på sig igen och ut o släppa ut hästarna och börja skotta. Så jag skottar bort från dörrarna och farsan kör dit det igen med traktorn, vilket resulterade i att jag fick skotta 2 gånger. Fast det var ju bara framför garaget, så det var inte så farligt. När det var klart så var det dax att fixa stallet, så mockade ur det. Fattar inte hur mina hästar lyckas, det kan va hur rent som helst på kvällen sen är dom inte lika länge som vanligt och dan efter är det så skitigt att det bara är till att häva ut allt. Är det så hos någon annan? Dom kan hålla rent några dagar sen är det som om dom säger att: -Nu vill vi har helt ny spån, så då skiter vi och pissar ännu mer än vanligt och så går vi runt i det extra mycket. Det måste nästan va så.

Satt och läste Havrepappans blogg nyss och jag trodde jag skulle dö av skratt. Han är så klockren.  Var får han allt i från?

Men i e.m i af. så var vi och lämnade tillbaks sadlarna, dom passade tyvärr inte. Så vi sa så att jag kommer tömköra och gå med honom fram tills snön och isen försvinner sen åker vi upp till Sharpman och så får vi prova ut någon som passar honom perfekt. Måste ju ha en sadel som passar något sånär när jag åker i sommar. Och Ja jag ska ha med honom annars åker jag inte.

Efter vi lämnade sadlarna så åt vi faktiskt på McDonalds. Men det var gott.... ;) Sen blev det en runda på Citygross för att handla lite lektyr tills i kväll, en hästtidning blev det. Så jag har läst halva nu i af, så ska jag läsa andra halvan efter jag har tagit in mina älskade stollar. Skit också, jag skulle ju köpt nytt bogskydd. Jaja, får tvätta det andra i morgon o dränka Rayman i pälsglans..

Det är väl det jag har gjort idag. Ja vi skulle åkt ner med en bil till brossan i dag också, men när vi kommit en bit så stannar morsan och då har en broms hängt sej så när hon kastade snö på den så kokade det. Men det är ju inte första gången den gör det så det är inget nytt men det är lika roligt när man kastar snö och det börjar ryka o koka.. Så då fick vi vända och åka hem o ställa den bilen och sen åka mot Växjö igen.

Nu är jag törstig så jag ska gå o dricka o ta in mina hästar sen ska jag fortsätta mysa o kolla på hästtävlingar på tv sen. vet inte när det börjar men det brukar vara på onsdagar på Eurosport. Får kolla upp det sen..

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar