torsdag 16 februari 2012

16/2 Taaaavlingshast..

Satt och kollade på hur man knoppar med garn och hur man syr knoppar, så jag var ju tvungen att prova.

Här är ett sätt som jag provade:

Men jag tycker inte dom blev så bra, fast det kan ju va för att jag aldrig gjort dom innan så jag är lite ovan. Men det blev så spetigt, men jag hade ju inget vatten eller nått, sen märkte jag att jag hade lite pälsglans i manen också, så det var väldigt halt. Och så var det dom närmast huvudet. 

Sen det andra var:

De blev lite bättre faktiskt efter jag modifierade lite själv. Men det blev inte lika spretigt. Snyggare blev dom också. 

Sen det sista jag gjorde var:


Dom blir ju snyggast självklart men det kan ju bero på att jag har gjort dom i så många år. 

Men jag tog några kort så får ni se själva, dom blev inte perfekta för det är inte jättelätt att fläta med pälsglans i manen, Så den ska tvättas till nästa gång. Men det är tur att man får sådana här ryck ibland så att hästarnas manar får sig en genomkörare med trimkniven alá special. 


Så här ser det ut på lite håll, inte jättesnygga men det kan ju bli bättre. De första 4 mot huvudet är dom som är från första "filmen".  De 4 efter det är från andra filmen och de 6 sista mot manken är flyingeknoppar.  



Min lilla tunnis är så söt.. 










Får önska mig en digitalkamera i present också så att det blir lite bättre bilder. Mobilen är inte så pjåkig men det finns rätt bra billiga kameror nu för tiden.. Men det är Några bilder i af. Det livar alltid upp. 

Han var så mysig idag när jag knoppade honom, han la upp sitt huvud på min axel sen stod vi o snuffsade en stund, tills han försökte bita mej. Han har inte det längsta tålamodet. Tröttnar snabbt. 

Mailat tiderna till "Holland" idag och skrivit till "Tyskland" och tackat nej. Men jag har bara skrivit över Fejjan och det känns väl inte så jätte seriöst så jag tänkte jag ska slänga iväg ett mail och säga att jag tyvärr inte kan komma och arbeta för dom. 

Så nu väntar jag bara på att det ska bli den 21 April. Och jag är så taggad. men först GHS. wohoooo..

Får inte glömma 

EMELIE FYLLER ÅR IDAG!!
HURRA HURRA HURRA HURRA

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar