fredag 17 februari 2012

17/2 vad är dom rädda för?

Satt igår och snackade med en kompis på msn. Hon är rätt duktig på att rida, viljan finns där i af. Så jag följer en blogg och igår tipsade hon om att det är dax att söka till Ajax-stipendiet. Jag tyckte att hon skulle söka. Det är 200000 till en satsande dressyr ryttare till träning och sånt. Så jag kopierade in adressen och skrev att här är något för dej. Till svar fick jag - jaja det finns så många bloggar. Och ni vet ibland när man får en känsla att det dom skriver är drygt. Jag fick lite känslan att jag läser inte ändras bloggar. Hon läser nog inte änns min blogg.

Men det jag undrar är varför det är så många i hästvärlden som är så rädda att läsa ändras bloggar, eller något någon skriver. Och likadant att dom åker inte och kollar på tävlingar om dom inte själva är med. De jag vet om är de som är på 130 nivån. Men varför läser de inte andras bloggar eller åker o kollar på tävlingar som hålls i närheten?

Jag har en känsla av att de som vill lära sig av andra och som tycker det är roligt att följa andra på deras resa, det är vi som inte måste va bäst hela tiden.. vi har ingen press på oss att det måste gå bra varje ridpass, utan vi är medvetna att ibland har både häst och ryttare en dålig dag och det gör inget för nästa dag går det kanon bra..

Varför tror ni att det är så?

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar