onsdag 23 maj 2012

23/3 Grymma människor

Jag läser en hel del bloggar runt om i världen och jag kollar på tv. Dygnet har 24 timmar och det är avslappnande att bläddra runt och läsa andras bloggar och se vad dom har gjort på dagarna eller vad de har för funderingar. Men nu de senaste dagarna har det kommit mer och mer om djurplågeri. Och jag var tvungen att se den här filmen och jag mådde riktigt jävla illa. Det är så grymt som det kan bli.


Värsta är att folk tillåter det. Kolla publiken, de måste ju va medvetna om vad djuren utsätts för och likt förbannat går dom dit och kollar. Jag blir förbannad, och med all rätt. Man gör inte så. Jag skulle vilja att de som gör det kan komma hit så kan jag göra det på dom och se vad dom tycker om det. Jag tänker så många hemska tankar om de som utsätter djur för detta att jag är rätt säker på att inga av dom är lagliga.

Det som är bra nu är att det går att sprida informationen till alla på ett enkelt och snabbt sätt. Så det är det som vi måste göra. Sprid informationen om vad som pågår så att vi kan sätta stopp för det. Vi kanske inte kan göra något direkt för de här djuren men vi kan bidra. Det finns olika organisationer runt om i världen som gör allt de kan för att stoppa djurplågeri. Om man går in på WSPA kan man donera pengar, och man kan lära sig om vad som pågår här i världen. Och man kan visa att man bryr sig. De har även en massa tips på sin hemsida om hur man kan hjälpa till att minska djurplågeriet. Våga visa att ni bryr er! Jag gör det, Jag bryr mig om djuren. 


Jag tycker att det är dax att det tar slut nu, djuren ska inte behöva lida för vårat nöjes skull. Våga säga nej till djurplågeri och det är dax att folk får upp ögonen och ser att det händer faktiskt, det är inte en mardröm utan det är verklighet. 

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om det här. Men det är bättre att visa. 





Om ni går in på WSPA hemsida kan ni hitta en länk till deras youtube kanal som ger mer information om deras arbete och vad vi kan hjälpa till med. Ni kan även gå in på det youtube och gå in på hsus kanal så får ni mer information. 


/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar