fredag 4 maj 2012

4/5 Filmen och ???

Jag skulle lägga upp filmen. Men det verkar som om det kommer ta lite tid. Först att konvertera den, för det har tagit en bra stund nu, sen nu när den ska upp på Youtube. Men men. Snart kanske..

Senaste tiden har jag inte känt för att skriva här. Men det har ändrats lite nu i af. Känns som om jag har tusen saker att göra nu.

Men examensarbetet börjar gå framåt nu. All data är insamlad. Måste bara skriva ihop lite tills på söndag. Hur nu det ska gå till det vet jag inte, för morgondagen är fullspäckad. Först fixa djuren och gå bort med hästarna till sommarbetet. Vi kommer ju få stödfodra, men det kan det va värt, mer att äta där än i en söndertrampad vinterhage. Kan inte förstå mig på folk som stänger in hästar i små hagar där det inte växer något gräs. Hagarna är kanske 20*20  m och i där går det 2 hästar. Dom kan inte ha ett roligt liv. Sen undrar folk hur det kommer sig att hästarna blir skadade. Kanske för att de inte kan röra sig ordentligt på 23 timmar och när de rids så ska de va mjuka och vändbara och tjo hit och tjo dit. Sen ställs de ut i hagen igen. Och på natten in i en liten jäkla box. Nä, hästar ska ha stora hagar så de kan röra sig på.

Så nu flöt jag bort lite men ändå. Så efter hästarna är klara så ska jag till JKPG och umgås med den bästa vännen man kan önska sig. Hon är så underbar. Varit borta i flera månader nu. Så får väl se när jag kommer hem i morgon. Men kul kommer vi ha det. De 3 brudarna igen.

Curt sover hos mig inatt. Tror jag måste in och köpa en litet hundben till honom. Han vill nog ha det.

Och jag gissar på att det är några som undrar hur det gick i Holland. Det gick bra. Alla nära och kära vet. Och vill ni veta så får ni väl höra av er.

Kan bara säga vilket ställe. Har ju filmen men det verkar som om det dröjer lite till. 43 % slutfört. Det verkar som om det tar lite tid idag om jag säger så.

I natt fick mina kära pållar sova inne. Dom har faktiskt sovit ute nu ett par nätter när det varit fint väder. Vi har ju fått fodra ute till dom men jag tror inte dom klagar. Men inatt ville dom sova inne sa dom.

Det blir ju flytt snart.. Håll tummarna..

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar