torsdag 19 juli 2012

19/7 Keep Calm & Carry on

Jag är förälskad. Tror ingen stad kan mäta sig med London. Jag är kär. Vi har haft en helt underbar minisemester. Hade jag inte haft hästarna hade jag flyttat dit. Det var underbart.

Vi började med att gå och äta på en Pub när vi kom dit på måndag kvällen. Sen blev det till att sova. Dagen efter började dagen vid 9 med att gå och äta frukost på en mysig matställe. Sen gick vi till Trafalga Square, vidare därifrån förbi Haymarket och The Majesty Theater upp till Piccadilly circus. Där gick vi och kollade i affärerna och sen vidare till hyde park tror jag det blev, och sen vidare till Harrods och sedan till green park & Buckingham palace. Sen därifrån for vi vidare till Hotellet för att duscha och byta om innan vi for till Trocadero för att kolla runt lite innan vi gick och tog en Corona & ett glas vin på en Pub. Efter det blev det en cheeseburgare innan vi gick för att se The Phantom of the Opera. Det var magiskt, alla var så bra och det var så fint, så det rekommenderar jag starkt att åka och se. Men jag gick i mina högklackade skor i nästan 4 timmar och det gick bra men sen gick det utför, det gjorde något extremt ont, så jag ska köpa sådana där gele inlägg som man kan ha. Föreställningen slutade ca 22 så då blev det taxi tillbaks till hotellet. Igår var vi en runda och kollade på Westminister Chatedral, Westminister Abby Chatedral & House of Parliament & självklart Big Ben. Efter det blev det en tripp till London Bridge för att kolla runt och vi såg Tower bridge & the monument. När det var gjort så åkte vi mot flygplatsen. Självklart har vi sett en massa mer men det blir för mycket att rabbla upp här det är bättre ni får uppleva det själva. Som i tisdags började vi gå vid 9 och var tillbaks vid 15.20 på hotellet och vid 16 var vi på fötterna igen med nya klänningar och nya skor. och klockan 22 var vi tillbaks vid Hotellet. Sen var vi på benen igen dagen efter vi 9 igen och gick för frukost på samma ställe. Sen var det fullrulle. Men det finns så mycket att se och jag hade kunnat stanna där en vecka till utan problem. Så mycket att se och så mycket att göra. Jag vill tillbaks. Sen när vi kom till flygplatsen var vi i god tid för att kunna shoppa loss i taxfreen men sen blev flyget försenat en halvtimme sen 1 timme, så det blev väldigt mycket senare så jag tröttnade på att shoppa. Så vi skulle ha flygit vid 19.20 men det blev 20.30 mend et gick bra, men vi var inte hemma förrän vid 02 i natt. Och nu laddar jag för jobb ikväll. Men wow vilken resa..

Kommer några bilder, kommer kanske fler längre fram.




 





/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar