söndag 22 juli 2012

22/7 Underbar helg trots allergi.

Helgen har varit underbar, kunde ha varit bättre dock om jag hade sluppit allergin. Men det är sådant man får ta när man vill umgås med underbara människor. Det är trevligt när vännerna ringer och frågar om man vill hitta på något eller följa med när det är något roligt på gång eller helt enkelt bara bjuder hem en för en trevlig hemma kväll med god mat, godis och halvtaskig film. Man vet att det är de vännerna som är äkta och vill umgås med en. Jag tycker det är jobbigt med sådana som säger "vi måste hitta på det, göra det osv" men så händer det aldrig. Eller den: - Det är så roligt att du kunde komma, det måste vi göra fler gånger. Vi måste absolut festa ihop fler gånger. Vill ni inte så säg inte så då. Jag blir bara förbannad för jag tror ju på dem, sen ser man att de har fest och sånt men man blir fan inte bjuden. Men det kan va jag som är överkänslig. Sen är det nog några som tycker att jag ska bjuda hit dom, men det är inte så jäkla lätt. Eftersom jag inte bor själv så måste jag ju visa hänsyn inför andra. Sen att vi har en timme till stan om man ska gå ut och måste fixa chaufför till alla också är väl något som hindrar lite också. Men men.. Jag flyttar snart och jag har vänner som jag gillar och gillar att umgås med och som faktiskt vill umgås med mig, så rent tekniskt så skiter jag i vilket. Alla underbara vänner jag har är välkomna hem till mig sen i Västervik så får vi hitta på något.

Men i helgen var så kom först E och barn och vänner för en fisketur, men vi fick inga. Eller de som fiskade i dammen sen fick 2 öringar eller regnbågar eller vad de nu heter och är. Sen for vi vidare till E och åt tacos och chips och godis och bara myste. Jo, det blev ju några timmar i stallet också visst.. OPPS... Men det är alltid trevligt. Sen idag var det slappar dag på hög nivå med grillning och tårta som avslut. Bara tråkigt med allergin, det är jobbigt när man inte får tillräckligt med luft.

I morgon ska jag klippa mig, jag vet bara inte vilken frisyr jag vill ha. Förslag???

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar