söndag 29 juli 2012

29/7 SEMESTER & mobillöst

Nu har vi kommit upp. Resan tog 14 timmar, med det beror på en massa stopp. Vi stannade för att byta chaufför & sträcka på benen. Sen för att äta, men det var för dyrt så vi åkte vidare, så vi fick stanna en gång till för att äta, o det blev sibylla tillslut. Sen bensträckare o byte av chaufför några gånger. Sen var vi ju tvungna att köpa fiske saker när det var 50-70 % men jag tror inte det var det egentligen. Sen var det ju godishuset eller vad det nu hette o innan när vi åt så tankade vi bilen o åt glass. Vi var ju tvungna att handla mat tills i morgon också så vi fick ta en avstickare till Långsele. Sen när vi kom fick vi färskpotatis & köttfärslimpa m brunsås. Och det godaste som finns: Hjortronkräm med grädde.

Vi avslutade kvällen med poker. Inte mitt spel riktigt. Men i morgon står det fiske på schemat. HELA dagen.

Så jag kommer stänga av mobilen, fast jag glömde kameran så den får åka med som kamera. Men ljudlöst så hör jag inte om någon ringer. Men det är så härligt här uppe. Fattar inte folk som inte vill åka hit. Det är som en helt annan värld. Klockan är 22.25 o det är fortfarande ljust och knappt några mygg alls, det var mer hemma än vad det är här. Det är ett sagoland, som i filmerna. Det är mitt sagoland. Det tråkiga är att det är så långt hit. Men har man inte bråttom och stannar lite här o var så är det faktiskt lugnt. Men det gäller att man vågar. Förstår att om man är van vid bekvämligheter så som el och rinnande vatten så låter det kanske inte så roligt, men tycker att man måste pröva en gång innan man säger nej. Men det är så tyst och skönt och det är som i ett annat land. Jag förväntade mej nästan att folket i affären skulle snacka ett annat språk. Haha.. det är en idyll jag åker hellre hit än utomlands. Nä nu ska jag läsa lite serier innan jag ska sova.

Bilder kommer komma upp på instagram, jag heter duppsan. Så följ mej där så får ni se. ;)

Vi ses om en vecka om jag kan hålla mig härifrån.

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar