fredag 18 januari 2013

18/1 Pärla.

Alltså jäklar vilken häst jag har. Han är så super så att det finns inte.. Jag blir lika förvånad varje gång jag hoppar upp. Idag red vi en runda ute i skogen och det var magiskt. Blev en massa trav och lite galopp i snön. Men det får bli en liten lugn runda i morgon. Men det är helt lustigt vilken kondition han har. han har ju vilat ett tag nu och borde inte orka men han har en enorm grundkondition. Sen står han ju inte direkt still hela dagarna.. Men vad mysigt det är att rida ut. Det är bara så synd att det är så *biiiiip* kallt. Får gärna bli vår nu, 15-25 grader varmt och ingen is eller snö. fast det var rätt roligt att rida i snön idag. Den gick upp till knäna på skrutten och vissa ställen var det nästan ända upp till magen på honom. Sen var det ju den gången vi var i diket och då var det absolut upp till magen och lite över. Kossor och maskiner kan vara farliga när man är pigg och glad. Men vi kom förbi och hade en super tur trots snön. 

Så i helgen blir det en massa rida i skogen. För jag är kvar i Västervik i helgen. Blir slappar helg för jag är trött och frusen. Men just nu är jag nog mest frusen. Varför måste det vara så satans kallt?? 

Hoppas det är lika fint väder i morgon.. Så vi får en lika mysig ridtur igen..

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar