torsdag 24 januari 2013

24/1 Galoppa i snön..

Idag har jag packat. Så nu är allt klart och jag kan berätta för alla som läser här att nu är det bestämt det blir flytt i slutet på Februari. Då går flyttlasset ca 16 mil västerut. Så idag har jag bokat hästlastbil till min skrutt, så nu ska vi bara se när. Så dagen spenderades med att packa ur skåpet som är tillsalu (Finns på fejjan om någon är intresserad eller så kan jag skicka en bild) och tvätt. Blev även en resa ut till pållen såklart.

Han kändes inte helt ok i förrgår i ena bak, men idag var han helt ok och pigg och fräsch som en 3 åring. Hade bara tänkt skritta och ta det lite lugnt med honom på åkern, men ajsingen idag fick jag använda armarna för första gången, han vatt så jäkla stark och pigg. Så galopp en jäkla bit upp och sen galopp med blandade glädjeskutt på vägen tillbaks. Men skönt att det inte var något med honom. Jag som är nojig. Men han börjar få upp flåset nu och han börjar tycka det är mer och mer roligt att racea i snön. Och jag med... ;) Tänk vad långt vi kommit med tanke på alla problem vi hade i början när vi kom hit och även hemma i b-torp. Han vågade inte ta för sig framåt utan bara studsade och var allmänt nere till att nu får jag faktiskt ta honom i munnen för att få stopp på han. Så olydig som han var idag har han aldrig varit och likt förbannat är han nog den häst som uppför sig bäst och är mest välriden. Idag kändes det som om jag satt på en "vanlig" häst.. Det är lite skönt faktiskt. Annars brukar det va att jag bara behöver krama lite och sätta mig tungt på gumpen så stannar han, men inte idag inte. Idag var det massa bus och skoj i snön så då vill man inte stanna... Vilade ju igår så lite överskottsenergi fanns det.

I morgon ska jag nog lyckas ta en snabb tur efter jobbet för att efter det åka till en underbar människa i Linköping. Det ska bli skönt att åka bort lite och så kommer det att va bara hon och jag. Så det ska va kompis mys. Vi får se vad som händer. Kanske lite Burlesque eller någon annan feel-good-film. Som jag har längtat. Hela helgen i Linköping. Så T tar hand om stjärnan på lördag så får vi se i vilket tillstånd jag befinner mig i på söndag. Förhoppningsvis så är jag i körbart skick på e.m. Längesen jag körde en fylla ala´Camilla nu. Flera år sedan. Men ska jag ha en sådan krävs det att man planerar in den i tid. För då måste jag ha 2 dagar ledigt efteråt om jag ska kunna bli människa igen.. Så får vänta tills jag får semester, om jag nu får någon.. ;) Så i sommar kanske. Har börjat fundera på en liten festlighet. Så än är den bara i planeringsstadiet. Men vi får se... Så mycket jag skulle vilja göra...

Nu laddar vi inför helgen så det är väl bäst att krypa ner och ställa klockan för jobb i morgon. Går bara halvdag så det ska nog gå bra..

/Camilla

1 kommentar: