lördag 5 januari 2013

5/1 Speciell

Nu jävlar. Det är inget löfte, men det är fan dax nu att gå ner i vikt alltså. Nu har jag fått nog av att se min kära kropp förfalla. Dax att röra på fläsket o se till att det försvinner. Började idag med att gå en runda. Men i morgon trappar vi upp det med att springa en runda, men eftersom jag vet att min kondis är nergrävd någonstans utanför Kvarn (eller i kvarn). Möjligtvis så sprang den o gömde sig när jag skulle flyga hem från Irland så det är där den är. För jag har letat och här är den inte. Men något som är säkert är ökad kondis=minskad fettmängd. Så vi börjar med att springa, även om det är det absolut tråkigaste som finns, och jag lovade mig själv att jag aldrig mer skulle behöva göra det efter Lumpen. Men min kropp har blivit degig och fet. Och det kvittar hur många dieter det finns där ute, jag tror ändå på att för att minska i omkrets så måste energin ut överstiga energin som kommer in. Alltså röra sig mer än vad man äter. Så nu jäklar. Det är som med snuset. Jag fick för mig att sluta och jag gjorde det, och nu fick jag för mig att bli smal och nu kommer jag bli smal. Minska portionerna och öka träningen. Men som sagt jag lovar inget för jag känner mig själv lite för bra tyvärr.. Så det kan va ett ryck jag fick just nu och sen om en vecka eller så, så har jag tröttnat. Men man kan inte klaga och inte göra något åt det. Finns inget värre än folk som gnäller och inte gör något åt saken. En sak om de vill men inte kan pga. skada eller sjukdom eller något annat, men kan man och väljer att inte göra det men likt förbannat ska klaga över det så får man skylla sig själv och va tyst. Och jag är likadan, tyvärr. Så nu jäklar.. Dax att ta tag i livet. Och i höst vet jag vad jag kommer börja träna igen för attans va kul det var.

Idag har det inte blivit många knop gjorda förutom en promenad och stallet, men några timmar lyckades jag slå ihjäl. I morgon är det springrunda, städ och stallet som står på schemat.. Denna helgen har varit lugn och tanken är att den ska fortsätta va lugn för nästa helg kommer det att bli fullt upp.

Så nya målet är samma vikt jag hade när jag hade gjort lumpen 2007.

//Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar