måndag 12 juni 2017

Perfekt tajming

Vissa gånger blir man glad när man märker att man har faktiskt lite koll på sina hästar. Idag körde vi ner Cassie till Hästak för kolla om hon brunstar, Farsan var säker på att hon brunstat färdigt men jag trodde hon var i början på brunsten. Och mycket riktigt, när vi kom ner dit så var det perfekt. Ultraljud vid kl 9 och någon gång nu efter kl 13 seminerades hon med Dirco Hästak.
Så det måste vi ändå kalla flyt. Förhoppningsvis så får vi hämta hem henne på onsdag. Annars blir det på fredag. Så förhoppningsvis så föds det en liten fölis 12 Maj 2018. Nu håller vi tummarna så hårt vi bara kan. Och nu då till det negativa med det hela. Eftersom damen lätt stressar när hon bli ensam i stallet så har jag lite problem med att kunna rida min plutt. Hon får inte bli stressad de första 40 dygnen. Det känns surt. Så min lilleman får LÅÅÅÅÅÅÅÅNG vila. Inte riktigt vad jag hade planerat men vad är 40 dagar när jag får en fin liten fölunge nästa år? Första fölungen som jag kommer stå som uppfödare på. Det känns lite konstigt. Fast den är ju inte född ännu. Men drömma det får man. Och hoppas.

Så nu längtar jag som bara den. Hoppas tiden kommer gå fort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar