söndag 4 juni 2023

Nya mål och nya höjdpunkter

 


Då livet har svängt in på en ny väg så har jag helt klart fått tänka om och ändra om allt.

Det är några år sedan jag skrev här sist. Och man kan säga att MYCKET har hänt. Därav det nya kapitlet i mitt liv. 

Om vi summerar lite snabbt allt som har hänt så kan vi börja med att 2018 träffade jag Andreas. 2019 flyttade vi ihop. Började jobba i Västervik (igen) och Vimmerby. 2020 köpte hus utanför Storebro. 2021 föddes våran älskade dotter Sofie. 2021 sålde vi huset och flyttade tillbaks till landet utanför Sävsjö. 2021 började jobba i Växjö (igen). 2021 köpte vi första husvagnen, en Polar 520 gl - 88. Sommaren 2022 gifte vi oss. 2022 föddes våran älskade son Jesper. 2023 skaffade en större husvagn, en Hobby 540 kmfe delux 2009 och sålde Polaren.

Så därför blev det som så att Våren 2023 beslutar jag mig för att Sälja Fille då jag känner att jag hinner inte med han. Han vill va hos någon som tycker om och har tid för han. Jag har inte den tiden längre med 2 småbarn. Så jag hade ute han på annons och fick en massa svar. Men jag är inte ute efter brevvänner. Och det var många som skriver och vill veta allt om honom. Men är det inte lite som så att är du verkligen intresserad så ringer du? Några kom o kollade och provred. Det var en intressant upplevelse. De var duktiga och jag blev lite ledsen att han inte blev såld. En tjej som provred honom var jätteduktig och hade passat honom perfekt. Men de ville tyvärr inte köpa honom. Men nu får det bli nya tag. Tanken är att komma ut på några tävlingar o sen lägga ut han igen. Men jag kan skvallra för jag känner hon som sätter priset att det kommer inte bli lika lågt som det var nu när han inte var igång o inte hade blivit tävlade på länge. Men vem vet. Vi kanske får sänka det längre fram. Jag tänker inte sälja till vem som helst heller. Och iår kanske inte är rätt år att sälja med tanke på konjunkturen och att de spår att det kommer bli varmare än 2018. Så många tänker nog en eller två gånger extra innan de beslutar sig för att köpa en häst. Men vi håller tummarna att han hittat ett hem hos någon som tycker om honom.

Så anledningen till att jag börjar skriva här igen är helt enkelt att jag behöver ett ventilationshål och få skriva av mig lite. Sen tänkte jag som så att vi är ute rätt mycket med våran husvagn, kanske inte jättemycket men så fort tillfälle ges åker vi. Och då tänkte jag som så att det kan va trevligt att skriva om alla platser vi varit på och vad vi tyckte om dom och vad vi hittade på. Så kan jag gå tillbaks och kolla var vi bodde o vad vi tyckte.

Så jag kommer strax (någon dag) skriva ner alla platser vi varit på hittills o vad vi tyckte om dom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar