tisdag 18 juli 2023

Falsterbo Camping Resort

 I fredags gick resan ner till Falsterbo Camping Resort. Vi kom dit vid ca 14.

Det var trångt att köra in där. Vägarna var små och det var inte mycket utrymme att köra på. Husvagnar och husbilar står precis vid vägkanten. Men det gick bra. Vi hittade våran plats som tyvärr inte var jättestor. Det var precis att våran husvagn fick plats.

Servicehuset vi var vid var helt ok. I duschen hade vi en liten kompis som trivdes väldigt bra där, en liten spindel som hade gjort ett enormt nät. Men det var inget som störde mig någon vidare, men jag tänkte att om det är någon som läser denna bloggen o känner att de inte klarar av en liten spindel så vet de om att det bor en där i alla fall. 

Diskrummet och köket var jättefina. 

Lekplatsen var enorm med två (2) stora lekställningar med rutschkanor och en stor hoppkudde och gungor och lekytor att spela boll och annat skoj på. Samt vid receptionen stod det en hoppborg. Våran lilla poppa skulle älska den. Så det var synd att vi åkte utan barn. 

Men vi sa det att vi får nog åka dit nästa sommar med våra små älsklingar och leka o bada i havet. Vi har redan sett ut vilken plats vi vill ha. 452 kommer att passa oss perfekt. Det är jag hyfsat säker på. Tyvärr kan man inte boka ett år i förväg. Så nu får vi vänta till Mars 2024 så vi kan boka in oss där.

Måste bara se till att vi får semester samtidigt nästa år.

Vi beslutade ju oss på vägen ner att boka till en natt till så tyvärr fick vi ju byta plats sista natten men det var inget problem. Sedan så glömde jag att köra upp rutan på passagerarsidan och natten till måndagen samt morgonen så regnade det rätt kraftigt 🤦‍♀️. Så det var en händelserik långhelg. Men vi har haft det toppen. 

Nu när jag har beskrivit själva campingen så kan vi gå in på allt annat vi gjorde där nere. 

Det var ju jag, Andreas, Linda och Jonas som åkte ner till skåneland. 

Vi började med att på fredagen gå ner o bada i havet så fort förtältet o allt var klart. På vägen mötte vi upp Robbin som följde med o låg i blöt en bra stund. 

På kvällen åkte jag, Andreas, Linda, Jonas, Robbin, Anielle och Alice in till Höllviken och åt mat på Millennium. Jag och Andreas valde oxfiléplanka, den var ok. Det var inte i närheten av den godaste vi har ätit men den gick absolut att äta. Men mer var det inte. 

Lördagen tog vi sovmorgon (barnlösa) sedan gick vi in för att kolla på lite fina hästar. Falsterbo Horse Show är ingenting för familjer. Det är veckan där de flesta i hästsverige sätter sig i skuld för livet. Falsterbo är för dom rika. Vi köpte lunch, en spagetti och köttfärssås och en pasta med någon svampsås en Fanta 0.5l och en öl kostade 438 kr. Då var det inte några jätteportioner, det var ingen märkvärdig mat och det var inte värt det. Maten kostade 159 kr/portion, Fanta 40 kr och ölen 80 kr. Hästarna däremot var extremt fina. Men nästa år kanske vi skiter i Horse showen eller så tar vi med oss egen mat som vi kan äta. Eller så gör vi att det bara är jag som går dit en dag. Vi får se helt enkelt. Men efter Derbyt så gick jag, Andreas och Robbin o badade i havet. Lördagen var betydligt kallare, men fortfarande skönt. 

På kvällen var vi och åt på Badhytten i Skanör för att fira våran första bröllopsdag eller blir det andra? Med tanke på att den dagen vi gifte oss på borde va våran allra första bröllopsdag. Vi firade pappersbröllop i alla fall. Och den maten var SUPERB. Så extremt god så jag tror inte folk förstår hur gott det är.. Jag tog Moules Frites och Andreas tog ryggbiffen. O la la va gott. Andreas ryggbiff var så mör o god. O mina musslor var helt gudomliga. Sen ska vi inte prata om efterrätten. Krämig choklad 😍🤤💕

Söndagen blev en slappar dag vi skulle egentligen gått in till horse showen men vi var för trötta. Så det blev en dag i sängen o kolla på Falsterbo Horse Show på tvn och några filmer. Och en dusch eller 2 😉 får ju passa på när man inte är hemma o har duschar kvar på korten. 

Måndagen gick vi bara upp o åt frukost, diskade, duschade och packade ihop allt o åkte hem. 

Så sammanfattningsvis så var vi väldigt nöjda med campingen trots att den hade en liten inneboende och smala vägar och små platser. Så vi kommer absolut åka dit igen. Har vi tur så kanske redan nästa år.

Nu ligger jag hemma med en magsjuk liten tjej och väntar på en liten magsjuk pojke som är på väg hem ifrån farmor och farfar i Hultsfred. Hoppas alla blir friska snabbt för på fredag är det grillfest i malmbäck o på lördag åker vi till Lundegårds Camping på Öland o ska va där i nio (9) nätter. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar