söndag 23 juli 2023

Lundegård Camping dag 1 och 2.

 Igår vid lunchtid gick resan mot Öland. Det var jag, Sofie och Jesper. Andreas fick stanna hemma eftersom han beslutade sig för att bli sjuk. Så han får komma hit när han är frisk igen. Men har vi tur kommer han idag annars skulle han försöka komma i morgon.


Efter nästan 4 timmar i bilen var vi alla tre (3) trötta o hungriga o bara sugna på att få röra på oss lite. Så efter ett gnälligt och tjurig incheckning så kom vi äntligen till våran plats 294 (tror jag det var). Här är det toppen. Och alla ställer längsmed platsen så man kan sitta o se hela gatan. Jag är ju lite lätt nyfiken. Hittills så är detta den trevligaste platsen. Behövde knappt be om hjälp att få in husvagnen. Grannarna mittemot ställde upp o så puttade vi in den på plats. Sedan erbjöd de att jag skulle få hjälp med tältet o om jag ville låna en elektrisk pump. Men hur ska jag få träningen om jag fuskar med en elektrisk pump? Så eftersom barnen behövde röra på sig o mamma behövde en paus gick vi ner till lekplatsen o skulle hoppa men luftkudden var tom på luft. O så var det en stor kille där som Fia inte riktigt tyckte om. Han vart nog lite för stor. O så såg han lite tjurig ut också. Så vi gick o gungade o åkte rutschkana istället. Får hoppas de får upp hoppkudden idag. Efter lekstunden var det dax att sova för de små. Ja vi var ju o handlade o åt innan vi började med Förtältet. Så när barnen hade somnat gjorde jag färdigt förtältet och fixade lite innan det var dax för mig att sova också.

Idag beslutade sig barnen för att det var morgon vid 05.30 men som tur är så åt de bara lite välling o kollade på tv. Vid typ 8 somnade Jesper om o då passade jag o Fia på att äta frukost. O nu sover Fia en stund så nu äter Jesper frukost o busar i Förtältet. Så fort Fia vaknar är det dax att gå en runda o kolla läget. Sen får vi se om Andreas kommer eller inte. Kommer han inte blir det en tur till affären i köpingsvik eller Borgholm o handla lite blöjor o välling.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar