lördag 18 februari 2012

18/2 bähöl och träd.

Idag vaknade jag tidigt för att hunden Curt fick för sig att han behövde gå ut o kissa. Sen så tänkte jag att idag får det nog bli lite sovmorgon allt. Men tji fick jag. En halvtimme senare så kommer farsan in och berättar att vi har fått tillökning på gården. det var två stycken sådana här  sötnosar.








Så nu måste jag ju namnge de små liven. Dom är sååååå söta. Några förslag på namn? Den vita med den svarta pricken i nacken är en kille och den svarta med vitt huvud och vit svans är en flicka. 

Sen när vi konstaterat att båda äter, och båda mår bra och vi har stängt in lilla familjen Bäää så var det bara att fortsätta med detta roliga. Dra ris. Men nu är det ens stället klart och bara ett ställe kvar, men det är inte så mycket kvar där. Men det är segt och jag höll på att ramla hela tidan, halkade runt som Bambi på hal is. Tur att det fanns pinnar och diverse saker att hålla i annars hade jag nog brutit benen av mig.

Sen när det var klart och klockan var ju inte så mycket så var det ju stallets tur att få sig en genomkörare igen, alltså mockning och lägga in mat och fixa vattnet. Och samtidigt som jag gör det får flickorna som bor i stallet för att jag ska kunna göda dom komma ut och springa. Ja dom är lösa på gården och ibland får dom för sig att dom ska på utflyckt men oftast stannar dom vis hösilagebalen. Och på bilden nedan ser ni lilla Paddan som ÄLSKAR denna balen. Hade hon kunnat hade hon nog helst av allt velat börja i mitten och arbetat sig utåt. 



 Paddan trivs i balen.. 
Lätt förvirrad (Ja hon heter faktiskt så) ska bli drag får, hon har bara inte fattat att hon står åt fel håll.



Lexan som är på väg ut ur stallet och lite närgången med kameran. Hon är världens mysigaste och ska alltid kela och mysa. Eller man ska klia o klappa henne.

Här har vi gaphalsen (och det är hennes namn, tills jag har kommit på ett bättre för nu har jag 2 gaphalsar). Hon är näst sist in i gänget så hon har inte riktigt kommit på fördelarna med att bo i stallet ännu. Hon går o gapar. Fast hon börjar lära sig.

Här står 3 av dom Gaphalsen, Lexan och Paddan. Lätt förvirrad är någon annanstans, man vet aldrig riktigt var hon är och det vet hon nog inte själv heller alla gånger. Men ack så söta dom är. Och sen idag fick dom en ny kompis trean. Hon har varit med damerna i ladugården men hon trivdes inte riktigt där så hon fick flytta in till gänget i stallet, men nu är det fullt där så nu är det intagningsstopp. 

Får filma någon dag när dom är ute o springer, dom är för roliga.

Sen har det inte hänt så mycket mer här på gården, funderar på hur jag ska lyckas tömköra Rayman, men det är så äckligt halt. Eller jag är inte orolig för hans del utan det är mest hur jag ska kunna hålla mej på benen. 

Får nog tyvärr bita i det sura äpplet och inse att han har det bättre i hagen där  Cassie jagar runt lite på han. Underkylt regn är underbart. 

Men kollade SMHI.se och dom visar att det ska va plus i 10 dagar framöver, någon natt var det väl svinkallt, men förutom den så var det bara någon minus på natten och upp till 5 plus på dagen. Och det älskar jag för jag älskar när det inte är någon snö eller is.

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar