söndag 19 februari 2012

19/2 Längtar så mycket.

Har ju som sagt en lat dag här idag, och man hinner fundera mycket. Det är rätt skönt, men man blir lite rastlös, men har man sagt att det är latdag då är det allt latdag tills något händer som inte gör det till en latdag. Och hittills har det inte hänt något.

Men nu längtar jag något sjukt tills jag kan åka den 21 April. Och jag längtar något sjukt tills skolan är slut och allt är färdigt.

Nu är jag så trött på det här slentrian som kommer så fort vintern kommer, jag går in i nått läge där det bara handlar om att överleva. Jag gör så lite som möjligt bara för att slippa gå ut i det här vädret.

Det har ju regnat och snöat om vart annat här, vilket resulterade i att det är glashalt. Så när min bebis skulle ut idag hade han halkat omkull. Så nu får dom inte gå ut den vägen till hagen förrän isen är borta. Men jag var ute en runda nu och skulle se om min fina vento ville starta, och då var det nästan igenom töat. Men ändå, ny väg ut i hagen i morgon. Det hade inte hänt något och han mår bra och är lika busig som vanligt, men man blir orolig. Isen ska bort. Ut och spola varmvatten så att isen försvinner, men risken är väl att det bara fryser och bli ännu halare. Jag vill ha vår nu.

På torsdag åker jag till F och då ska vi mysa på kvällen o kolla på film eller så hittar vi på något. På fredag morgon sätter vi oss i bilen ca 07.00 för att bege oss mot GHS. Vi kommer komma fram ca 09.00 om det blir som planerat och blir det som vanligt så är vi där precis innan mässan öppnar. Och jag längtar. Det är så roligt, vi har åkt dit i flera år i rad nu jag o F. Och varje år när vi köper biljetterna så säger vi - "Det är inte långt kvar nu". Och då är det ett år kvar. Så mycket längtar vi till detta, att vi ett år i förväg börjar se fram emot nästa års GHS. Vi har ju bokat biljetter från fre - Sön. Och i år så bor vi på Gothia Tower. Vi behöver aldrig gå ut. Så underbart, på kvällen avrundar vi dagen med att gå o sätta oss i baren och tar en cider och sitter och kollar på hästfolket. Vi behöver inte gå ut för att gå till hotellet, som vi gjort de andra åren. Fast sen iof. förra året är ända året vi inte fick rum på Scandic opalen, utan vi fick bo på Hotell gårda spar eller något sådant hette det, men det dög det med, blev taxi dit och taxi tillbaks till Scandinavium. Om en vecka från nu så går vi på mässan för sista gången i år och har börjat röra oss mot arenan för att se på världscups hoppningen.. Nöjda och belåtna. Sen hur det blir nästa år det vet jag inte. Undra om det är några stora tävlingar eller om man kan ta semester och åka hem för att gå på GHS.

Men som jag alltid säger det löser sig..

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar