tisdag 21 februari 2012

21/2 Fika & Besök

Idag vaknade jag vid halv 8, så nu för tiden blir det tidigare och tidigare,men det gör inget. Så jag började med skolarbetet sen kom E o fixade lite. Vi halv 11 var jag o Mamma bjudna till grannen på lite fika. Och vi fick go´fika. Fick först en fralla sen en semla såklart och så sockerkaka direkt från ugnen, och jag är ingen fan av sockerkaka, men den var riktigt god när den fortfarande var lite varm.

Sen hem igen och fortsatte plugga vidare och efter en stund, lite innan ett, kom det en lite flicka hit. Hon är så söt den lilla tjejen. Så nu har vi finbesök i några dagar. Så i morgon ska vi upp tidigt för att kolla om det är någon som ska lamma. Så det är väl bäst att jag sover nu då. Så att jag är pigg i morgon. Det kommer nog bli full rulle i morgon.

Så efter F kom så gjorde vi stallet och så släppte vi ut tackan med lammen till de andra och kollade och skrattade när lammen hoppade runt. Dom är alldeles för söta dom små liven. Sen fixa hos fåren och så är det nog en som lammar i morgon på morgonen. Ett tag trodde jag den skulle komma ikväll, men när vi var ute vid 8 tiden så vart hon pigg o glad igen, så de la sig nog tillrätta, så vi kan nog räkna med några till de närmsta dagarna här nu.

När det var klart var det bara till att hoppa in i bilen o åka o shoppa lite mat och hyra film. Det blev ju självklart Tacos och så lite godis. Filmen blev den nya Smurfarna och den var faktiskt bra. jag och F skrattade gott åt den "dumma" katten. Sen ut o kolla fåret igen och som sagt hon var ju pigg, men man vet aldrig, det kan ligga några lamm när man kommer ut.

Och nu ska jag sova för jag är trött.

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar