måndag 25 juni 2012

25/6 Jobb & regn

Började sommarjobbet idag. Känns skönt att va tillbaks men det hade varit skönt att va ledig hela sommaren också. Men personalen är underbar. Jag vill ha dom som personal när jag blir gammal. Hoppas att någon kan genmanipulera våra dna eller nått så att de kan leva och va pigga tills dess, fast om de gör det kan ju lika gärna jag va pigg och klara mig själv.

Men i dag har det regnat. Helt sjukt vad det har regnat hela dagen. Det var rätt skönt att jag jobbade hela dagen för på så sätt har jag inte så mycket dåligt samvete över att jag inte red mina pållar i dag. Egentligen skulle de ha gått igår också men de fick 3 dagars ledigt. Men i morgon blir det till att gräva lite efter regnbyxor och regnjacka. Jag har letat efter ett regnställ på Ullared men de har inga bra, bara tunn skit. Så ska väl köpa ett riktigt bra så fort jag får lite pengar över. Men det får vänta till nästa månad, denna månaden blir det "låtsas-vara-student-månad". Fick ingen saftig lön om man säger så. Men nästa månad blir väl bättre förhoppningsvis.

I midsommar var det lugnt för min del. I fredags började vi dagen med att fiska lite, sen blev det en tur på Cassie. På kvällen åkte jag till kusinen och vi tjatade och drack lite. Sen i Lördags var jag hos bästaste L. Kollade på en söt liten katig fölunge som gillar att bli kliad och snackade och hade det riktigt gott.


Nu blir det fixa tvätten sen sova. 

/Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar