tisdag 26 juni 2012

26/6 Jobb & ridning

Gick bredvid på nya jobbet idag. Inte mycket skillnad jämfört med det andra. Så i sommar ska jag vara på två ställen. Sen när det var klart, slutade kl 13, så åkte jag hem och somnade faktiskt i soffan. Så jag vilade i en timme ungefär. Det var skönt vill jag lova. Sen gick jag ut och fixade stallet. Nu när det regnar så satans mycket får dom faktiskt komma in i stallet på kvällarna.

Red Cassie först en runda och jag blir faktiskt lite trött på henne, för nu har hon gått på samma jäkla vägar i 5 år till och från och allt är fortfarande jätte farligt. Men det är bättre med öronproppar och huva. Skulle behöva en lite större huva till henne dock. Ska skaffa blinkers till henne också. Sen kanske det blir lite mer avslappnat även i skogen. Men som sagt det är betydligt bättre. Så vi fortsätter att jobba på i skogen. Men på slutet var hon en stjärna och hon är ju supermysig att rida ändå.





Rayman fick också en tur i skogen. Men det blev en kort en för när jag kom en fjärdedel på vägen så small det till så jag vände hemåt. Men idag fungerade galoppen. Vi har haft lite problem med den. Han har bara stått och stuttsat på stället i stort sett och det har inte gått att få honom framåt. Han har inte vågat ta för sig framåt så nu det sista har jag bara släppt allt och manat på honom framåt och skitit i allt annat. Och idag i skogen så var den gamla galoppen tillbaks och han tog för sig framåt och både han och jag var överlyckliga. Synd att det började åska annars hade jag fått några backar till i galopp. Hans galopp är så underbar, har saknat den riktigt mycket. Så jag blev så lycklig så jag nästan grät. Vilken underbar känsla det är när något sådant släpper och blir bättre och helt plötsligt bara funkar!!

Kan knappt fatta vilken tur jag har som har fått två så fina pållar. Vet att alla gillar sina egna djur mest men nu får jag faktiskt va lite ego och skryta om mina pållar för jag är så nöjd med båda.

/Camilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar