fredag 12 oktober 2012

12/10 I skogen &passar hundar.

Denna veckan har varit jobbig, för jag har varit så trött. Var ju på inflyttningsfest i Linköping förra lördagen. Och det var så roligt och trevligt. Så nu har jag planerat in mina. Har så många som ska komma så jag kommer få ha flera inflyttningsfester. Haha.. Men i af, jag har inte hunnit vila upp mig ordentligt så det har varit på sparlåga denna veckan. Men i morgon och på söndag får jag sova, mest på söndag för jag gissar att det är en liten tjej som vill ut och kissa tidigt. Men sen blir det nog att sova lite till... Har en grå sötnos här bredvid som är nybadad och gosig..

Han vill nog följa med mig hem i morgon..

Men tyvärr så är det ju jakt säsong. Typiskt.. Nu ligger han och snarkar det lilla livet. Han är verkligen underbar.

Jaha, veckan som varit, som sagt mycket trött och i onsdags var vi o kollade på träningar i målserum. Det var något jag gärna hade varit utan.

Sen har det faktiskt bara varit jobb och stallet. inte jätte mycket ridning nu i slutet på veckan. Men vi får komma igen i helgen nu. Men det fixar vi.. Han behövde säkert lite ledigt ;) Tänkte planera in en träning om en vecka eller två. På onsdag ska han få nya skor, hovslagaren tyckte han hade långa fötter, och det är väl bäst att lyssna på honom, men med tanke på att ett tag hade han en storlek större i skor så är de nog inte så farligt långa. Men där ser man hur viktigt det är med folk som är utbildade, de ser hur hovarna ska vara och se ut sen gör de så att hästen ska kunna gå optimalt och att det inte ska bli skador på leder och ligament. Men han jag ska ha nu har bara fått fina rekommendationer, men det är ju jag som bestämmer så får väl se vad som sker på onsdag. Men de jag har sett har fina hovar.

Men i helgen är det lugna puckar. Bara slappa och ha det lugnt och skönt.

/Camilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar